Nauczyciele prowadzący grupę to:
mgr Jolanta Kowalczyk
mgr Aneta Cholewka
MARZEC – GRUPA MISIE
Tematy kompleksowe:
- W kinie i teatrze
- Przebudzenie po zimie
- W wiosennym ogrodzie
- Od kurnika do świątecznego koszyka
Po zakończeniu miesiąca dziecko:
– opisuje zasady zachowania się w teatrze z opowiadania,
– aktywnie uczestniczy w oglądanym przedstawieniu, potrafi odpowiednio się zachować podczas przedstawienia, nagradza brawami aktorów,
– wyjaśnia znaczenie wyrażeń ubierać się na cebulkę, w marcu jak w garncu
– wylicza oznaki wiosny opisane w opowiadaniu,
– opisuje aktualną pogodę, zaznacza pogodę na kalendarzu,
– czyta globalnie nazwy dni tygodnia
– wykonuje czynności według pokazu, podaje nazwy obserwowanych kolorów,
– wymienia cechy wiosennej pogody,
– opisuje wiosenne kwiaty i podaje ich nazwy,
– opowiada, co dzieje się w ogrodzie wiosną,
– wymienia etapy sadzenia roślin,
– zna tradycje obchodów pierwszego dnia wiosny,
– wylicza oznaki wiosny opisane w opowiadaniu,
– wymienia tradycje wielkanocne, opisuje rodzaje pisanek,
– wymienia symbole wielkanocne,
– wskazuje zwierzęta hodowlane i egzotyczne,
– wymienia nazwy młodych zwierząt hodowlanych,
– dobiera pary rodzic – dziecko-
– naśladuje odgłosy wydawane przez zwierzęta hodowlane,
– bierze udział w zabawach z rówieśnikami,
– potrafi współdziałać w zespole,
– posługuje się wyrażeniami: do przodu, w tył,
– przelicza w zakresie 5,
– dokonuje porównania ilości przedmiotów,
– podaje rozwiązania zadań wymagających dodawania,
– klasyfikuje zwierzęta hodowlane według danej cechy,
– estetycznie porusza się w takt muzyki np. lekko, płynnie, z dbałością ruchów,
– uczestniczy we wspólnym śpiewie i muzykowaniu,
– śpiewa piosenki dostosowane do jego możliwości głosowych,
– wskazuje postaci fikcyjne i realne, reaguje na humor w piosence, określa nastrój piosenki,
– precyzyjnie wypycha elementy z karty, koloruje obrazki, przedstawia mechanizm tworzenia filmów animowanych,
– wykonuje ozdobę koszyczka wielkanocnego,
– aktywnie uczestniczy w ćwiczeniach gimnastycznych i zabawach ruchowych,
– aktywnie uczestniczy w spacerach i zabawach na świeżym powietrzu przestrzegając zasad bezpieczeństwa.