Grupa Misie

Nauczyciele prowadzący grupę to:

mgr Jolanta Kowalczyk
mgr Aneta Cholewka

                                                             MARZEC – GRUPA MISIE

Tematy kompleksowe:

  1. W kinie i teatrze
  2. Przebudzenie po zimie
  3. W wiosennym ogrodzie
  4. Od kurnika do świątecznego koszyka

Po zakończeniu miesiąca dziecko:

– opisuje zasady zachowania się w teatrze z opowiadania,

– aktywnie uczestniczy w oglądanym przedstawieniu, potrafi odpowiednio się zachować podczas przedstawienia, nagradza brawami aktorów,

–  wyjaśnia znaczenie wyrażeń ubierać się na cebulkę, w marcu jak w garncu

– wylicza oznaki wiosny opisane w opowiadaniu,

– opisuje aktualną pogodę, zaznacza pogodę na kalendarzu,

– czyta globalnie nazwy dni tygodnia

– wykonuje czynności według pokazu, podaje nazwy obserwowanych kolorów,

– wymienia cechy wiosennej pogody,

– opisuje wiosenne kwiaty i podaje ich nazwy,

– opowiada, co dzieje się w ogrodzie wiosną,

– wymienia etapy sadzenia roślin,

– zna tradycje obchodów pierwszego dnia wiosny,

– wylicza oznaki wiosny opisane w opowiadaniu,

– wymienia tradycje wielkanocne, opisuje rodzaje pisanek,

– wymienia symbole wielkanocne,

– wskazuje zwierzęta hodowlane i egzotyczne,

– wymienia nazwy młodych zwierząt hodowlanych,

 – dobiera pary rodzic – dziecko-  

–  naśladuje odgłosy wydawane przez zwierzęta hodowlane,

– bierze udział w zabawach z rówieśnikami,

– potrafi współdziałać w zespole,

– posługuje się wyrażeniami: do przodu, w tył,

– przelicza w zakresie 5,

– dokonuje porównania ilości przedmiotów,

– podaje rozwiązania zadań wymagających dodawania,

– klasyfikuje zwierzęta hodowlane według danej cechy,

– estetycznie porusza się w takt muzyki np. lekko, płynnie, z dbałością ruchów,

– uczestniczy we wspólnym śpiewie i muzykowaniu,

– śpiewa piosenki dostosowane do jego możliwości głosowych,

– wskazuje postaci fikcyjne i realne, reaguje na humor w piosence, określa nastrój piosenki,

– precyzyjnie wypycha elementy z karty, koloruje obrazki, przedstawia mechanizm tworzenia filmów animowanych,

– wykonuje ozdobę koszyczka wielkanocnego,

– aktywnie uczestniczy w ćwiczeniach gimnastycznych i zabawach ruchowych,
– aktywnie uczestniczy w spacerach i zabawach na świeżym powietrzu przestrzegając zasad bezpieczeństwa.

Skip to content