Grupa Skrzaty

Nauczyciele prowadzący grupę to:

mgr Jolanta Kowalczyk

mgr Anna Pudlik

e-mail grupowy:

Konsultacje dla rodziców: p. Jola – środa godz. 11:30 – 12:00

  p. Ania – poniedziałek godz. 11:00 – 11:30

 LISTOPAD –  grupa SKRZATY  i PSZCZÓŁKI

Tematy kompleksowe: 

  1. Domy i domki
  2. Urządzenia elektryczne.
  3. Pada deszcz
  4. Zdrowie i emocje naszym skarbem

Po zakończeniu miesiąca dziecko:

  • czyta tekst wyrazowo-obrazkowy
  • rozpoznaje i nazywa literę I,i , T,t, D,d, K,k, małą i wielką, drukowaną i pisaną
  • czyta proste wyrazy z poznanymi literami
  • układa rymy do podanych słów
  • wyodrębnia zdania z wypowiedzi, liczy w nich słowa
  • czyta sylaby, proste wyrazy
  • wymienia słowa rozpoczynające się na określoną głoskę
  • wypowiada się na temat swojego domu
  • uczestniczy w zabawach i ćwiczeniach: orientacyjno-porządkowych, dużych grup mięśniowych, bieżnych, z elementem podskoku, równowagi
  • uczestniczy w ćwiczeniach gimnastycznych metodą K. Orffa
  • podaje swój adres
  • podaje oznaki pór roku
  • śpiewa piosenki
  • tworzy akompaniament do piosenek
  • rozpoznaje i nazywa trójkąt, prostokąt,
  • segreguje figury według kształtów
  • wymienia nazwy domów zwierząt
  • podaje nazwę aktualnego miesiąca – listopad
  • rozpoznaje i nazywa wybrane urządzenia elektryczne
  • rozpoznaje i nazywa cyfrę 4, 5
  • wymienia przedmioty – dawne odpowiedniki wybranych urządzeń elektrycznych
  • określa, co pływa, a co tonie w wodzie
  • wie, że należy ubierać się odpowiednio do pogody
  • wie, jak powstaje deszcz
  • wykonuje pracę plastyczną nową techniką mokre na mokrym
  • miesza barwy podstawowe; określa, jakie barwy powstaną
  • omawia, na podstawie obrazków, zjawisko krążenia wody w przyrodzie
  • przedstawia rozwiązania zagadek ruchem
  • wie, co to znaczy zdrowe odżywianie
  • wyjaśnia znaczenie piramidy zdrowia
  • układa z kolegami całodzienny jadłospis
  • wie, dlaczego należy myć zęby po posiłkach
  • gra w grę z kolegą
  • określa, kiedy idziemy do apteki, kiedy do przychodni, a kiedy do szpitala
  • wie, że – tak jak dorośli – posiada swoje prawa
  • wie, na czym polega praca farmaceuty
  • wypowiada się na temat dbania o czystość
  • umieją rozpoznawać i nazywać swoje oraz cudze uczucia
  • prawidłowo interpretują obserwowane sytuacje społeczne
  • lepiej radzą sobie z porażkami i stresem

 

 

 

 

Skip to content