Grupa Skrzaty

Nauczyciele prowadzący grupę to:

mgr Jolanta Kowalczyk

mgr Anna Pudlik

e-mail grupowy:

Konsultacje dla rodziców:

 

 

 PAŹDZIERNIK –  grupa SKRZATY  i PSZCZÓŁKI

Tematy kompleksowe: 

  1. Jesienią w sadzie
  2. Warzywa znane i lubiane. 
  3. Moja rodzina
  4. Zwierzęta domowe

Po zakończeniu miesiąca dziecko:

  • rozpoznaje i nazywa znane mu owoce, 
  • potrafi określić, które owoce rosną w polskich sadach i ogrodach, a które to owoce egzotyczne, 
  • określa jaką głoskę słyszy w nagłosie wyrazów,
  • rozpoznaje obraz graficzny głoski O, o; A, a; M, m; E, e  małej i wielkiej, pisanej i drukowanej,
  • aktywnie słucha nagrania piosenki, śpiewa piosenkę, porusza się w rytm muzyki,
  • wykonuje ćwiczenia naśladowcze, aktywnie uczestniczy w ćwiczeniach ruchowych,
  • wskazuje i nazywa cyfry 1,  2, 3,
  • tworzy pracę na podany temat,
  • rozwija sprawność manualną poprzez wydzieranie papieru,
  • układa z kilku obrazków sensowną historyjkę,
  • wykonuje ćwiczenia rozwijające sprawność manualną: lepi,
  • pisze litery i cyfry po śladzie i samodzielnie, lepi kształt liter z plasteliny,
  • przygotowuje z warzyw sałatkę,
  • stosuje zasady higieny i bezpieczeństwa,
  • tworzy pracę z wykorzystaniem techniki stemplowania,
  • nazywa i rozpoznaje warzywa na obrazkach,
  • segreguje warzywa ze względu czy jemy je na surowo czy ugotowane,
  • wykonuje obrazek ulubionego warzywa,
  • odpowiada na pytania dotyczące opowiadania mówiąc płynnie i wyraźnie,
  • tworzy wazonik dla rodziców,
  • wykleja plasteliną określoną powierzchnię,
  • wyodrębnia kształt kwadratu i go nazywa,
  • ustala na poziomie intuicji, czym jest kwadrat,
  • wymienia członków swojej rodziny,
  • nazywa zawody wykonywane przez rodziców,
  • wykonuje ćwiczenia oparte na spostrzeganiu wzrokowym: opowiada, co widzi na obrazku,
  • dokonuje charakterystyki zwierząt żyjących w gospodarstwie domowym,
  • słucha tekstów literackich i wypowiada się na ich temat,
  • zna zagrożenia płynące z kontaktów ze zwierzętami, wie jak się zachować w sytuacji zagrożenia,
  • odgrywa scenki dramowe,
  • wykonuje płaskorzeźbę zwierzęcia z plasteliny, wie, w jaki sposób psy pomagają ludziom,
  • tworzy plakat na podany temat. 
Skip to content